Att jobba på Sabis
Våra ansikten utåt, våra kundproffs
På Sabis jobbar det ungefär 600 medarbetare. De är våra ansikten utåt och vi kallar dem för Kundproffs. De arbetar inom tre olika affärsområden där gemensamma faktorer är service och kvalitet. Här kan du läsa mer om vår företagskultur och de värderingar vi tillsammans arbetar efter i vår vardag.
Väx med Sabis
Sabis Akademien är vårt utbildningsprogram där vi erbjuder medarbetare olika utbildningar och utveckling inom sin yrkesroll. Några exempel är: medarbetardagar, ledarskap, konceptutbildningar, praktiska och teoretiska kurser inom mat och dryck, SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) och inspirationsföreläsningar. Vi genomför även studiebesök för att hämta inspiration från mat- & mötestrender.
Vi söker alltid nya talanger, men uppmuntrar också till intern rörlighet. Att ge medarbetare möjlighet att hitta nya utmaningar och att fortsätta utvecklas inom Sabis. Är du redo för nya utmaningar finns möjligheter att byta arbetsplats inom våra tre olika affärsområden. Idag driver vi 20-talet restauranger, fler än 10 caféer, hotell- och mötesanläggningar samt matbutiker.
Kollektivavtal och lön
Sabis har kollektivavtal med HRF, Unionen och Handels vilket innebär att vi har alla försäkringar och pensionspremier som är kopplade till kollektivavtalet. På Sabis kan du känna dig trygg med att du alltid är garanterad lön och semester. Dessutom erbjuder vi våra medarbetare olika förmåner tex. friskvårdsbidrag, massage och ett antal rabatter. Vi är också anslutna till arbetsgivarorganisationerna Visita och Svensk Handel.