Till sidans huvudinnehåll

Att jobba på Sabis

Våra ansikten utåt, våra kundproffs

På Sabis jobbar det ungefär 600 medarbetare. De är våra ansikten utåt och vi kallar dem för Kundproffs. De arbetar inom tre olika affärsområden där gemensamma faktorer är service och kvalitet. Här kan du läsa mer om vår företagskultur och de värderingar vi tillsammans arbetar efter i vår vardag.

Att jobba på Sabis

Våra grundvärderingar

Våra tre grundvärderingar genomsyrar alla affärsområden och kommuniceras aktivt och skapar gemenskap, delaktighet och trygghet i företaget.

Alltid nöjd kund
Alla på Sabis påverkar kundens helhetsupplevelse. Hos oss får kunden ett vänligt bemötande från en glad och trevlig medarbetare. Varje kund ska alltid vara nöjd och vilja komma tillbaka

Ansvar
Min egen insats är avgörande för resultatet. Därför visar vi professionalism, ansvar och lojalitet mot Sabis mål och policys.

Respekt
Vi har stor respekt för kunden, varandra och vår miljö. Med ärlighet och laganda är vi goda ambassadörer för Sabis i alla situationer. 

Att jobba på Sabis

Delaktighet

Vi vill vara ett företag där alla medarbetare känner delaktighet och glädje. Varje butik, café, restaurang, hotell och mötesplats är som ett företag i företaget.  Med en egen plan, bemanning, budget och mål. I våra ögon är det bästa sättet att skapa engagemang och ansvarstagande där du känner att ditt arbete värderas och uppskattas.

Att jobba på Sabis

Personligt ledarskap

Ledarskapsroller på Sabis är präglat av mod, omtanke, nyfikenhet, glädje och personligt ansvar. För kunder, medarbetare, kollegor, verksamhet och resultat. Våra ledare är personer som har förmåga att:

 

- Vara förebild

- Utveckla kundupplevelsen

- Involvera och engagera

- Leverera resultat

Bli en del av Sabis

Karriär

Se våra lediga tjänster!

 

 

Väx med Sabis


Sabis Akademien är vårt utbildningsprogram där vi erbjuder medarbetare olika utbildningar och utveckling inom sin yrkesroll. Några exempel är: medarbetardagar, ledarskap, konceptutbildningar,  praktiska och teoretiska kurser inom mat och dryck, SAM (systematiskt arbetsmiljöarbete) och inspirationsföreläsningar. Vi genomför även studiebesök för att hämta inspiration från mat- & mötestrender.


Vi söker alltid nya talanger, men uppmuntrar också till intern rörlighet. Att ge medarbetare möjlighet att hitta nya utmaningar och att fortsätta utvecklas inom Sabis. Är du redo för nya utmaningar finns möjligheter att byta arbetsplats inom våra tre olika affärsområden. Idag driver vi 20-talet restauranger, fler än 10 caféer, hotell- och mötesanläggningar samt matbutiker.

 

 

Kollektivavtal och lön


Sabis har kollektivavtal med HRF, Unionen och Handels vilket innebär att vi har alla försäkringar och pensionspremier som är kopplade till kollektivavtalet. På Sabis kan du känna dig trygg med att du alltid är garanterad lön och semester. Dessutom erbjuder vi våra medarbetare olika förmåner tex. friskvårdsbidrag, massage och ett antal rabatter. Vi är också anslutna till arbetsgivarorganisationerna Visita och Svensk Handel.